KERKBALANS

Gezins/kerkbijdrage 2022:

De kerk, dat zijn wij samen. Al eeuwenlang verbindt de kerk mensen met elkaar.

Graag wil ik allereerst alle deelnemers aan de kerkbijdrage van harte bedanken voor hun onmisbare steun voor onze parochie. Onze kerk is een plaats om tot jezelf te komen of juist anderen te ontmoeten. Een plaats om te vieren en te geloven. Waar mensen voor je bidden en klaar staan met praktische steun, of je nu veel of weinig komt.

In een maatschappij waarin steeds meer verwijdering lijkt te ontstaan, mogen wij als kerk de eenheid blijven zoeken. Samen zijn we een gemeenschap waar God wordt gezocht en gevonden. Om te kunnen blijven inspireren is ook dit jaar weer geld nodig. Verwarming, verlichting, onderhoud, personeel en muziek kosten geld. Kosten die gemaakt worden om de kerkdeuren open te houden en u en vele anderen welkom te heten. De kerk is van ons allen en de parochie zijn wij immers allen gezamenlijk! Wij hopen van harte dat u de kerk en de parochie wilt ondersteunen, zodat deze ook voor de toekomstige generaties beschikbaar blijft. Daarom is er de Actie Kerkbalans: om de waarden waarvoor de kerk staat en die wij ieder op onze eigen manier belangrijk vinden te kunnen voortzetten en doorgeven.

Wist u dat u misschien meer kunt geven, zonder dat het u extra geld kost? Uw giften aan de kerk zijn fiscaal aftrekbaar bij de aangifte van uw inkomstenbelasting. De Katholieke Kerk is door de overheid erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Onze Parochie maakt deel uit van deze groepsbeschikking. Hierdoor zijn ook uw giften aftrekbaar van de inkomstenbelasting.

Steun onze kerk met een periodieke gift! Een periodieke gift is een gift waarbij u minimaal vijf jaar lang elk jaar eenzelfde bedrag schenkt aan uw kerk. Dit bedrag mag u volledig aftrekken bij uw belastingaangifte. Hiervoor hoeft u niet meer naar een notaris, maar kan dit eenvoudig en gratis via de parochie geregeld worden. Wilt meer weten? Mocht u meer informatie wensen over de kerkbijdrage aan onze parochie, dan kunt u contact opnemen met:

dhr. Toon Lenders

Telefoon: 06-15496120

Email: parochiekantoorblerick@kpnmail.nl

Wij zijn dankbaar dat we deel uitmaken van een gemeenschap die elkaar steunt, opbouwt, inspireert en verblijdt. We zijn hierbij wel heel afhankelijk van uw financiële bijdragen. Het geld dat u geeft aan Kerkbalans is een investering. Een investering in de kerk van nú en de kerk van morgen. Een investering in uzelf en in de generaties die nog komen.

Doet u dit jaar (ook weer) mee?

Hartelijke groeten,

Pastoor Rijo Muprappallil